onsdag 2. juli 2014

Brevandring på Svartisen


Nå som min kjære har fått bursdagsgaven sin kan jeg endelig fortelle;

"Vi skal på brevandring på Svartisen!!"



Bildet er lånt fra svartisen.no (link lenger ned)

Selv er jeg fra Meløy Kommune og har tenkt på dette lenge. Det er litt av historien min der ute på isen. Det føles ihvertfall slik. Å hva er vel bedre enn å dele min felles interesse for friluft med min kjære, der ute på isen, så nært mitt hjemsted. Det beste av alt er at han ble glad for gaven! Opplevelsesgaver er det beste som finnes.


Å ta båten over til Svartisen og Svartiskroa har vært en fast rutine hver sommer i mange år. Å vær der år etter år uten å komme tett inn på isen har skapt en lengsel i meg. Det er noe med den mektige isen og behovet for å bestige den.Jeg vil kjenne isen under bena, under håndflaten, jeg vil se hvordan alt ser ut fra toppen av isen.
Før var brevandring mer eksotisk og jeg mener å huske at det kostet en del mer. I dag er brevandring, fjellklatring og ekstremturer blitt mer "allemannseie". Jeg synes det er en utrolig fin utvikling. Jo flere som interesserer seg og bryr seg om naturen, jo flere er med på å ivareta den.

Vinter bildet fra Engavågen Meløy som jeg tok i 2012

Verdens fineste utsikt! Breivika - Meløy, bildet tok jeg våren 2011


I Dagbladet i dag ble svartisen nevnt som nummer 7. i en liste over de 10. beste ferietipsene for sommeren. Se her: Dagbladet

Meløy sin naturperle

Har mye mer å by på enn brevandring i vakre Meløy


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar