torsdag 3. juli 2014

4H besøk

Vi ble ikke helt enige om den flotte karen her, men jeg tror han er en rein.
Hva tror du?
Jeg sitter her med et kjempe inntrykk av 4H sin seter på Roknesvollen i Levanger.
På samme tid undres jeg over at jeg ikke viste om dette tilbudet da jeg var yngre. Jeg har alltid vært natur og dyrejente. Lengere tilbake enn jeg kan huske, min mor har fortalt meg om at jeg ble helt vill i vogna da jeg så hest eller hund. Hvordan jeg aller helst ville ha katta i senga hele natten. Og hvordan jeg gråt meg til min første hund.
 4H hadde vært perfekt for meg!

Forelska meg helt i denne!

For en uke tilbake var jeg med min venninne på besøk hos min søster, hennes mann og to barn. Mine to tantebarn,Vida 1år og Brage på snart 4år. Sammen skulle vi alle mann ut på tur. Sølvi, søsteren min fortalte om en fin tur inn til ei seter oppe på Vulusjøen. Denne turen var passe lang til at Brage kunne gå hele veien selv. Med 2 km hver vei er ruta lang nok for å skape mestring for en liten tass, men langt fra uverkommelig. 
Meg med Vida i bæremeisen

Med vesla i bæremeisen og resten i gode sko bar det innover på en godt merka sti. På veien var det laget en naturløype med spørsmål som passet både stor og liten. Selv om jeg må ærlig innrømme at voksenspørsmålene om 4H ble heller dårlig besvart...


Så kom vi endelig frem. Inne på tunet ble vi møtt av geitemor med sine fire små geitekillinger. Jeg kan ikke huske å ha møtt så tamme geit før noen gang. De nærmest la seg i fanget ditt. Åå så skjønne de var. Vi hilste på geit, hest, høner og haner, griser (som elsket å bli klødd på magen), lam og kalver. Vi ble også invitert inn for å se på kattunger og da vi spurte pent fikk vi være med under foringen av lammene. Vi følte oss veldig godt tatt i mot av de ansvarlige på Setra.
Min venninne Ingrid blir godt tatt i mot av geitene på setra

Pappa og Brage mater lammet



Brage fant en "struts" på tur ned igjen

Det var rett og slett en utrolig bra opplevelse!

4H bør kringkastes til barn og ungdom.
 Ikke noe er bedre enn et sunt og godt forhold til mennesker, dyr og natur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar